Zoekmachine Optimalisatie

Beter scoren in de zoekmachine van Google? Start vandaag met een zoekmachineoptimalisatie (SEO) strategie en haal meer klanten naar uw website

Een website die bovenaan in Google staat brengt honderden nieuwe bezoekers op waar u geen advertentiekosten aan hoeft te spenderen. Elke dag opnieuw. Maar niet alle bezoekers zijn hetzelfde. Met onze data driven aanpak richten we ons op bezoekers die converteren. Bezoekers die geen klanten worden zijn immers verspilde moeite.

De voordelen van SEO op een rij:

  • Betaal geen advertentiekosten voor bezoekers
  • Wordt beter gevonden door mensen die actief naar u zoeken
  • Uw website gaat actief voor u aan het werk: dag in dag uit
  • Krijg meer autoriteit en vertrouwen: u komt geloofwaardiger over
  • Meetbaar: weet welke zoekwoorden goed werken en welke niet

Bent u benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen? Neem contact met één van onze SEO specialisten.

“Zoekmachineoptimalisatie (SEO) is een bedrijfsproces waarbij wij stapsgewijs sturen op key performance indicatoren (KPI’s) voor optimaal resultaat"

Wij kunnen u het tijdrovende proces van onderzoek, concurrentieanalyse en teksten schrijven compleet uit handen nemen. Wij gebruiken hiervoor de nieuwste technieken en inzichten die in lijn zijn met de laatste standaarden van de zoekmachines. Daarbij schrijven we vanuit uw tone of voice, die uw bezoekers prettig en betrouwbaar ervaren.

Hoe dan?

Zo richten wij onze SEO campagnes in

Stap 1. SEO scan

Een belangrijke factor die bepaald of u goed gevonden wordt is de kwaliteit van uw website. Daarbij kunt u denken aan de laadsnelheid, maar ook bijvoorbeeld aan de indeling. Onze specialisten beoordelen uw website op een tiental factoren en koppelen verbeterpunten aan u terug.

Stap 2. Zoekmachinestrategie

Het aantal woordcombinaties in uw industrie zijn eindeloos. Kunst is om relevant te zijn en te onderzoeken waar kansen liggen. Een goede analyse waarbij we gezamenlijk van te voren onderzoeken waar kansen liggen helpen u hierbij. Is het verstandig om nieuwe teksten te laten schrijven of handiger om bestaande teksten te optimaliseren? Welke strategie kunnen we inzetten om uw doelstellingen te verwezenlijken? Uitgangspunt is om een praktisch plan te hebben waarbij duidelijk wordt wat de vervolgstappen zijn.

Stap 3. Concurrentieanalyse

Een belangrijke stap die maar al te vaak wordt overgeslagen. Tekstschrijvers die prachtige stukken aanleveren, maar ondergesneeuwd raken door de sterke posities van uw concurrenten. Zoekwoorden die erg gewild zijn, kosten vaak veel tijd en geld. Door gebruik te maken van bepaalde tools is het mogelijk om zoekwoorden te selecteren die meer impact hebben in een korter tijdsbestek.

Stap 4. Inrichten dashboard en analytics

Een stijging van uw posities op zich zegt niet zoveel. Welke zoekwoorden leveren uiteindelijk nieuwe klanten op? Welke woorden dragen bij aan de performance van uw financiële doelstellingen? Door Google Analytics professioneel in te richten is dit makkelijker te achterhalen. Het is een kwestie van doormeten en de juiste vragen stellen. Dit alles kunnen wij inzichtelijk maken in een Google Analytics dashboard of een rapportage.

Stap 5. Opschalen

Indien wij kansen signaleren dan communiceren we dit proactief door. Dragen bepaalde combinaties van zoekwoorden bij aan een positief bedrijfsresultaat? Dan kijken we samen wat de mogelijkheden zijn om dit uit te breiden. Denk bijvoorbeeld aan andere kanalen, zoals: betaald adverteren of video’s. U weet nu immers welke zoekwoorden direct bijdragen aan uw maandelijkse omzet.

Het juiste gereedschap voor het beste werk

Ons team

Een multidisciplinair team van 6 professionals
Juul Reumkens
Designking & eindbaas
Brian van Lent
Online marketing musketier & eindbaas
Frank Soeters
Hackertyper
Lars Tummers
Pixelsmid
Christian Augustus
Admaker
Tim Lossie
Codemaster

Gratis strategiesessie

Met koffie & cookies