Facebook Advertising

Facebook Advertising is op dit moment één van de meest winstgevende kanalen om nieuwe klanten te bereiken

Adverteren op Facebook: bereik miljoenen mensen op basis van hun interesses, leeftijd of locatie. Met hagel schieten hoeft niet meer. Met 9,4 miljoen Nederlandse gebruikers is Facebook het grootste sociale netwerk in Nederland. Hoe zorgt u ervoor dat uw Facebook campagne winstgevend is?

De voordelen van Facebook advertising op een rij:

  • Zeer gericht adverteren door middel van: geslacht, interesses, leeftijd etc.
  • Nauwkeurig meten van uw opbrengsten, kosten en conversies
  • Geef afhakende bezoekers een tweede kans via remarketing
  • Wees onderscheidend met video’s en Instagram
  • Optimaliseer campagnes op basis van uw doelstellingen

Bent u benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen? Neem contact met één van onze Facebook specialisten.

“Meer leads, klanten of naamsbekendheid via onze bewezen stap voor stap methode op basis van data en ervaring”.

Facebook advertising door middel van onze data driven methode. Door campagnes onder te verdelen in verschillende fasen krijgen we sneller inzichtelijk of de beoogde doelstellingen bereikt worden.

Hoe dan?

Zo richten wij onze Facebook campagnes in

Stap 1: Doelstellingen bepalen

Meer likes betekent automatisch niet tot meer verkopen. Samen met u kijken we naar uw bedrijfsdoelstellingen, zoals: meer conversies, leads of bereik. Dit vertalen we in concrete key performance indicators (KPI’s) waar we de campagnes op sturen.

Stap 2: Dashboard en tracking

Uw doelstellingen vertalen we in een concreet dashboard op Facebook. Op basis van de afgesproken KPI’s rapporteren we maandelijks of per kwartaal de prestaties van de campagne. Daarnaast installeren we de Facebook pixel, zodat we de advertenties nauwkeurig kunnen meten en optimaliseren.

Stap 3: Klantprofielen en campagne inrichten

Voordat we de daadwerkelijk starten met een campagne, maken we klantprofielen. Het liefst op basis van uw beste klanten. In een klantprofiel brengen we demografische gegevens in kaart van uw doelgroep. Denk aan zaken zoals: leeftijd, opleiding, geslacht en interesses.

Daarnaast analyseren we concurrenten. Welke waardepropositie gebruiken ze? Welke berichten hebben in het verleden goed gewerkt? Wat is hun landingspagina? Na analyse richten we de campagne in en gaan we live.

Stap 4: Testen en valideren

Nadat de campagne live is komen we direct uit in de testfase. Het doel van de testfase is om te achterhalen wat wel en wat niet werkt. Winstgevendheid is in deze fase niet het belangrijkste. Als de campagne in de testfase break-even speelt dan is dat een goed uitgangspunt.

Nadat er voldoende data is verzameld gaan onze Facebook Advertising specialisten deze analyseren. We zien of bepaalde apparaten te duur zijn voor het beschikbare budget en eventueel kunnen we hierop aanpassingen maken. We krijgen inzicht in welke afbeeldingen beter werken. Na aanpassingen valideren we of onze beweringen kloppen. Vervolgens optimaliseren we in de validatiefase voor extra opbrengst.

Stap 5: Opschalen

In deze fase zijn de campagnes winstgevend en voldoen aan de randvoorwaarden. Dat betekent dat het mogelijk is om te opschalen. In overleg met u kan het budget verhoogt worden, omdat we weten dat de campagnes goed presteren. Daarnaast bereiden we ons voor op ‘ad fatigue’. Advertenties scoren na een bepaalde tijd minder goed en dienen aangepast of zelfs vervangen te worden.

Het juiste gereedschap voor het beste werk

Ons team

Een multidisciplinair team van 6 professionals
Juul Reumkens
Designking & eindbaas
Brian van Lent
Online marketing musketier & eindbaas
Frank Soeters
Hackertyper
Lars Tummers
Pixelsmid
Christian Augustus
Admaker
Tim Lossie
Codemaster

Gratis strategiesessie

Met koffie & cookies