Marketing Automation

Met marketing automation groeit uw online organisatie door naar het volgende niveau

Massacommunicatie is verleden tijd. Het versturen van bulk e-mail, waarbij elk abonnee dezelfde nieuwsbrief krijgt werkt steeds minder goed. Dagelijks ontvangen consumenten en bedrijven honderden e-mails in hun postvak. Hoe wordt uw stem gehoord?

Rock the Web is Nederlands supportpartner van ActiveCampaign.

De voordelen van een marketing automation op een rij:

  • Automatiseer één-op-één contact met uw prospects en klanten
  • Verstuur boodschappen op basis van het gedrag van een bezoeker
  • Segmenteer e-mails op basis van interactie, interesse en data
  • Bouw aan langdurige relaties en krijg loyale klanten
  • Gebruik één systeem voor CRM en e-mailmarketing

Bent u benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen? Neem contact met één van onze marketing automation specialisten.

“Krijg meer leads en klanten door uw marketing automation campagnes in te laten richten door een specialist”

Marketing automation dat naadloos aansluit op uw verkoopprocessen. Of u nu een e-commerce bedrijf, overheidsinstelling of een dienstverlener bent. Marketing automation biedt kansen voor elke organisatie.

Hoe dan?

Zo richten wij onze marketing campagnes in

Stap 1. Funnel strategie

Samen met u stellen we een plan op om meer leads en verkopen te realiseren. Een belangrijk onderdeel hiervan is het in kaart brengen van het huidige verkoopproces van uw organisatie. Daarbij houden we rekening met uw marketingprocessen, budget en medewerkers.

Stap 2. Doelen opstellen

Voordat we aan slag gaan met de campagne, vertalen we de funnel strategie in concrete doelen. Misschien wilt u meer herhalingsaankopen creëren, of mensen aansporen om een review te schrijven? Bij het inrichten van de campagne configureren we deze doelen in het marketing automation systeem.

Stap 3. Inrichten van de campagne

Samen met uw organisatie worden de campagnes opgezet en ingericht. Daarbij zorgen we ervoor dat uw boodschap gehoord wordt. Onze copywriters ondersteunen u hierbij voor een optimaal resultaat. Het eindresultaat is één of meerdere automations die u tijd besparen.

Stap 4. Data driven analyse en rapportage

Met marketing automation is het makkelijker dan ooit om essentiële data en statistieken te verzamelen en te rapporteren. Krijg inzicht in de prestaties van uw campagne. Indien gewenst dan is het mogelijk deze rapportage te evalueren met één van onze specialisten.

Stap 5. Optimaliseren

Om het rendement van een automation campagne te verhogen is het belangrijk om te optimaliseren. Denk bijvoorbeeld om te splittesten met een compleet andere campagne en te zien welke beter presteert. Indien gewenst is het mogelijk om per maand of kwartaal de campagnes te evalueren en verbeterpunten door te voeren.

 

Het juiste gereedschap voor het beste werk

Ons team

Een multidisciplinair team van 6 professionals
Juul Reumkens
Designking & eindbaas
Brian van Lent
Online marketing musketier & eindbaas
Frank Soeters
Hackertyper
Lars Tummers
Pixelsmid
Christian Augustus
Admaker
Tim Lossie
Codemaster

Gratis strategiesessie

Met koffie & cookies