Online marketing
Online marketing

Digitaal resultaat voor elke business case

Krijg grip op je customer journey

Groeien met online marketing zorgt voor meer naamsbekendheid, leads en omzet. Toenemende concurrentie en snelle veranderingen maken het digitale speelveld steeds uitdagender.

Met Rock the Web krijg je weer grip op je customer journey. In plaats van losstaande online marketing activiteiten zonder impact staan wij voor een holistische aanpak. Van UX-design met hogere conversies tot en met multichannel marketing. Allemaal onder één dak.

Rock the Web brengt strategie en implementatie samen via een multidisciplinair team.

Melanie Offermans - Online Marketeer

Verleiden op het internet

Onze klanten beginnen vaak eenvoudig: met zoekmachine adverteren (SEA) of zoekmachine optimalisatie (SEO). We begrijpen dat jij je klanten het beste kent. Onze campagnes houden rekening met je brand en zijn niet schreeuwerig. We verleiden op het internet met relevante copywriting, design en voice of the customer onderzoek.

De online marketing diensten van Rock the Web

Je kunt ervoor kiezen om bij Rock the Web diverse diensten af te nemen. Of je gebruikt onze totaaloplossing: Online marketing afdeling Doet (OMA Doet). Hierbij nemen we in feite je marketingactiviteiten over. Ideaal als je handen tekort komt en snel resultaat wilt.

Onze online marketing diensten zijn als volgt onder te verdelen:

Conversie optimalisatie
  • Usability onderzoek
  • Voice of customer (VOC) onderzoek
  • Conversie optimalisatie (A/B testen)
Optimalisatie en rapportage
  • Google Analytics
  • Google Tag Manager
  • Google Data Studio

Data Driven aanpak

groeien door te meten

Inzicht hebben in je online prestaties hoeft niet moeilijk te zijn. Je wilt uiteindelijk winnen met je bedrijf. Webanalytics met performance dashboards geeft in één overzicht weer hoe je real time presteert. Op deze manier kun je direct bijsturen om je doelstellingen te behalen. Wij kunnen dit op maat voor je inrichten.

Wij gebruiken het 5K model voor optimale online prestaties. Door stapsgewijs in te spelen op de verschillende klantfases is het makkelijker om het koopproces te beïnvloeden.

5K model van Rock the Web

Kijken

Je doelgroep zijn nog geen klanten en kennen je nog niet. Hierbij spelen we in door gebruik te maken van branding en bereik te creëren. Deze doelgroep is breed.

Komen

Je doelgroep is al eens een keer op je website of webshop geweest. Dat wil niet zeggen dat ze niet direct je product of dienst zullen kopen. Je wilt deze doelgroep verleiden met de juiste informatie.

Kiezen

De doelgroep is een keuze aan het maken. De potentiële klant overweegt de voor- en nadelen van de verschillende opties. Toch is er nog twijfel. Wij gebruiken remarketing diensten om bezoekers opnieuw te bereiken die interesse in je product of dienst hebben getoond.

 

Kopen

Je bezoekers hebben een aankoop gedaan en ze zijn nu klant bij je geworden. Deze klantrelatie dien je te koesteren wat tegenwoordig heel goed kan met marketing automation.

 

(terug)komen

Het is veel goedkoper om bestaande klanten een nieuwe aankoop te laten doen, dan nieuwe klanten te werven. Het verhogen van de orderwaarde en de customer lifetime value is in deze fase belangrijk. Dat doe je door klanten te verrassen met extra waarde. Niet door te pushen.

Let's get to business

Ben je benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen? Neem contact op met één van onze internetstrategen.

Gratis strategiesessie
Offerte aanvragen

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.