Marketing Automation Bureau
Marketing Automation Bureau

Marketing automation met ActiveCampaign

Met marketing automation groeit jouw organisatie door naar het volgende niveau

Massacommunicatie is verleden tijd. Het versturen van bulk e-mail, waarbij elk abonnee dezelfde nieuwsbrief krijgt werkt steeds minder goed. Dagelijks ontvangen consumenten en bedrijven honderden e-mails in hun postvak. Hoe wordt jouw stem nog gehoord? Door de inzet van Marketing automation verstuur je persoonlijke berichten op de momenten die er toe doen voor de ontvanger.

Rock the Web is Nederlands supportpartner van ActiveCampaign.

Marketing Automation - verstuur berichten op de momenten die er toe doen

Met automations zorg je ervoor dat de ontvangers de berichten (SMS'jes, e-mails, telefoontjes) op de juiste momenten ontvangen. We versturen berichten op basis van triggers/gedrag van de ontvanger. Dit kan 3 dagen na een ingevuld formulier zijn maar ook na het tweede keer bezoeken van de contactpagina. In ieder geval op een moment dat er toe doet voor de ontvanger.

We werken voor verschillende organisaties:

De voordelen van een marketing automation op een rij:

  • Automatiseer één-op-één contact met uw prospects en klanten
  • Verstuur boodschappen op basis van het gedrag van een bezoeker
  • Segmenteer e-mails op basis van interactie, interesse en data
  • Bouw aan langdurige relaties en krijg loyale klanten
  • Gebruik één systeem voor CRM en e-mailmarketing

Krijg meer leads en klanten door uw marketing automation campagnes in te laten richten door een specialist

Marketing automation dat naadloos aansluit op jouw verkoopprocessen. Of je nu een e-commerce bedrijf, overheidsinstelling of een dienstverlener bent. Marketing automation biedt kansen voor elke organisatie.

Hoe dan?

Zo richten wij onze marketing campagnes in

Stap 1. Funnel strategie

Samen stellen we een plan op om meer leads en verkopen te realiseren. Een belangrijk onderdeel hiervan is het in kaart brengen van het huidige verkoopproces van de organisatie. Daarbij houden we rekening met jouw marketingprocessen, budget en medewerkers.

Stap 2. Doelen opstellen

Voordat we aan slag gaan met de campagne, vertalen we de funnel strategie in concrete doelen. Misschien wil je meer herhalingsaankopen creëren, of mensen aansporen om een review te schrijven? Bij het inrichten van de campagne configureren we deze doelen in het marketing automation systeem.

Stap 3. Inrichten van de campagne

Samen met jouw organisatie worden de campagnes opgezet en ingericht. Daarbij zorgen we ervoor dat jullie boodschap gehoord wordt. Onze copywriters ondersteunen hierbij voor een optimaal resultaat. Het eindresultaat is één of meerdere automations die tijd besparen.

Stap 4. Data driven analyse en rapportage

Met marketing automation is het makkelijker dan ooit om essentiële data en statistieken te verzamelen en te rapporteren. Krijg inzicht in de prestaties van de campagne. Indien gewenst dan is het mogelijk deze rapportage te evalueren met één van onze specialisten.

Stap 5. Optimaliseren

Om het rendement van een automation campagne te verhogen is het belangrijk om te optimaliseren. Denk bijvoorbeeld om te splittesten met een compleet andere campagne en te zien welke beter presteert. Indien gewenst is het mogelijk om per maand of kwartaal de campagnes te evalueren en verbeterpunten door te voeren.

 

Als Marketing Automation Bureau helpen we verder

Als specialist voor automations helpen we je graag verder. Voor veel organisaties is marketing automation nog een nieuw begrip daarom willen we de mogelijkheden zeker toelichten tijdens een kopje koffie. Om het al wat concreter te maken hebben we hier een aantal voorbeelden van automations:

  • Het automatisch versturen van offertes op basis van lead-aanvragen
  • De resultaten van een quick scan doorsturen
  • Het laten invullen van een web-wizard om de klantendata te verrijken
  • Het versturen van een verjaardagsmail
  • Het versturen van een kortingscode als het winkelmandje na 1 dag nog niet verrekend is
  • Het automatisch onboarden van nieuwe klanten

Wil je weten waar jouw organisatie staat in het kader van "Meer succes met Marketing automation". Zie in één oogopslag wat Marketing automation voor jouw organisatie kan betekenen via de checklist.

Ja, ik wil stoeien over

marketing automation voor mijn organisatie