Kip Aloha groeide naar 140.000+ maandelijkse websitebezoekers
Kip Aloha verzorgd dé leukste damesmode vanuit Rotterdam, Nieuwegein en Puttershoek. Hier hebben ze uitgebreide fysieke winkels die twee keer per week worden aangevuld met een kakelverse collectie.
Hun droom? Om vanuit scratch een van de succesvolste online dameskledingzaken op te zetten. Daarvoor halen wij graag onze handen uit de mouwen.
De resultaten
- Van 1 naar 3 fysieke winkels
- 40+ medewerkers
- 140.000+ maandelijkse bezoekers
Vooraf
Kip Aloha heeft altijd een trouwe fanbase gehad om en rondom Rotterdam. Hun betaalbare, altijd up to date kleding vloog als warme broodjes over de toonbank. Proof of concept was er dus: de producten van Kip Aloha slaan aan bij de doelgroep.
Wat de kip echter wel inzag was dat hun beperking tot hun fysieke winkel een grote doelgroep links liet liggen. Zonde, vonden ze. En dat vonden wij ook! We hebben hun geholpen hun kledingzaak naar online te vertalen.
Tijdens
Van scratch naar digitale koploper, dat gaat niet zomaar. Om blijvend succes te garanderen is uitgebreid A/B testen noodzakelijk. Mede daardoor hebben we tijdens het uitrollen van de strategie nauw contact gehouden met het team van de Kip. Wekelijks houden we (digitale) bliksem sessies om kort op de bal te zitten en de strategie constant aan te passen.
Samen met Kip Aloha hebben we een team gevormd die maandelijks online doelstellingen behaald, zo simpel is het. Samen hebben we volledig ingezet op SEO, SEA en marketing automation om hun online én fysieke doelgroep te laten groeien. Samen bedachten we campagnes, acties en content.
Gebruikte middelen
Marketing automation
Voor de juiste follow-up is marketing automation essentieel. Het e-mail bestand van Kip Aloha realiseert dagelijks upsells en elimineert verlaten winkelwagentjes. Wie zegt daar nou nee tegen?
Search Engine Optimisation (SEO)
Gevonden worden op relevante merken en artikelen, dat is essentieel. We selecteren het laaghangend fruit om het aantal websitebezoekers exponentieel te laten groeien.
Search Engine Advertising (SEA)
We adverteren op honderden producten dankzij slimme, geautomatiseerde campagnes.
Na
Kip Aloha is gegroeid naar landelijke speler op het gebied van betaalbare damesmode. Dankzij onze gezamenlijke inspanningen zijn ze gegroeid van 1 fysieke winkel in Rotterdam naar 3 winkels in Rotterdam, Nieuwegein en Puttershoek. Daarnaast hebben ze meer dan 140.000 maandelijkse websitebezoekers die een stabiele stroom aan omzet genereren. Mede hierdoor zijn ze gegroeid naar 40+ medewerkers.
“Erg tevreden over de samenwerking met Rock the Web! Ze helpen ons van A tot Z met de marketing voor onze webshop (damesmodezaak in Rotterdam) en we hebben een goede sparringpartner aan ze. Ik rij er graag voor van Rotterdam naar Limburg. Zelfs als er geen vlaai klaar staat!”
- Mike Oogjen, directeur Kip Aloha