Response Instituut verkreeg 10.000+ mailcontacten in de Corona Pandemie
Response Instituut is hét instituut voor NLP en Hypnose in Nederland, gelegen in Roermond. Met meer dan 1000 jaarlijkse cursisten zijn ze een gevestigde naam in het Nederlandse onderwijslandschap.
Net voor de corona-pandemie volledig uitbrak, kregen wij de vraag om de instroom van Response Instituut te verhogen. Hiervoor was een vernieuwde positionering van belang. Een uitdaging die wij graag aangingen. Net na het beginnen van de strategie brak de corona-pandemie echter uit. Als flexibel marketing bureau zagen we dit uiteraard als kans, niet als bedreiging. Benieuwd hoe we hierop inspeelde?
De resultaten
- 10.000+ e-mail contacten
- 60% groei in cursisten
- 1.5 X maandelijkse websitebezoekers
Vooraf
Response Instituut heeft er nooit “slecht” voorgestaan. Voorafgaand aan onze samenwerking was het een gezond bedrijf met 3 medewerkers. Wel had Response Instituut ambities, grootse ambities. Het instituut had een enorme expertise in NLP en hypnose, en wilde dit aan zoveel mogelijk mensen overbrengen. Een groei in cursisten was hiervoor noodzakelijk. Een groei die ze zelf ook hadden proberen te behalen, maar waarbij ze al snel het plafond bereikte. Letterlijk, want het beperken tot fysieke cursussen en trainingen bleek een van de redenen te zijn waarom hun groei stagneerde.
Tijdens
De kern van de strategie was een digitale transformatie. Zowel qua uitstraling, als qua bedrijfsvoering. Maar goed ook, want toen tijdens de pandemie het thuis blijven realiteit werd, was Response Instituut daar klaar voor.
Door onze online marketing experts is er nauw samengewerkt met het team van Response Instituut om de cursussen en trainingen te verhuizen naar online. Dit betekent digitale aanmeld locaties, e-learning systemen en uitgebreide follow-up e-mail automation.
Hiervoor zijn er diverse online strategie sessies geweest om te concretiseren wat er daadwerkelijk gewenst is. Zowel intern, als voor de eindgebruiker.
Ook zijn er verschillende roadmap sessies geweest om uit te stippelen hoe deze wensen het beste gerealiseerd kunnen worden. Hier zijn wij fan van, omdat we zo doelgericht en stapsgewijs naar een gewenst eindresultaat toe kunnen werken.
Ten slotte is onze multi gedisciplineerde Online Marketing Afdeling hard aan het werk gegaan om zowel de techniek als de uitstraling te transformeren naar digitaal. Inhoudelijk heeft het team van Response Instituut minstens net zo hard gewerkt.
Gebruikte middelen
Marketing automation
Voor de juiste follow-up is marketing automation essentieel. Tot op heden is het e-mailbestand van Response Instituut een van de belangrijkste bronnen voor terugkerende omzet.
Search Engine Optimisation (SEO)
Gevonden worden op de juiste termen voor cursussen en trainingen creëert een waardevolle doelgroep. Hiervoor hebben we de landingspagina’s geoptimaliseerd.
Search Engine Advertising (SEA)
Daarnaast hebben we geadverteerd op conversiegerichte woorden.
Social media marketing
Een groot gedeelte van de perfecte doelgroep voor Response Instituut bevindt zich op Facebook. Hier hebben we groots op ingezet. Ongeacht de privacy wijzigingen met iOS 13 halen we hier nog steeds veel resultaat uit.
Webdesign
Een digitale transformatie kan niet zonder een vernieuwde look. We hebben de bestaande website een upgrade gegeven middels vernieuwd webdesign op de plekken waar het het meest gewenst is.
E-learning systemen
Om de cursussen van het Instituut naar online te verhuizen maken we gebruik van slimme e-learning systemen. Daarnaast trainen we het Response Instituut team om hier zelf mee om te gaan.
Na
Het resultaat spreekt voor zich. Response Instituut heeft sinds de pandemie meer dan 10.000 vaste e-mail contacten, een groei van 60% in cursisten en 1.5 X zoveel maandelijkse websitebezoekers als ervoor.
“Professioneel, slagkracht en impact zijn de woorden ik kan gebruiken in de samenwerking met Rock the Web. Een bevlogen Online Marketing Afdeling (OMA), die onze business snapt er hiermee onze doelgroep weet te bereiken. Een aanrader voor iedereen die digitaal wilt groeien.”
- Milan Somers, eigenaar Response Instituut